Uusi vuosi, uudet kujeet?

Tänne Turun, Tampereen, Jyväskylän, Kuopion ja muiden kaupunkien keskustelut Oulusta etelään.
Uuden vuoden alennukset jopa -43%
Kiinalaisen uuden vuoden kunniaksi alennukset jopa 43%
Uus yrittäjä

Uusi vuosi, uudet kujeet?

ViestiKirjoittaja Uus yrittäjä » Ma Tammi 14, 2019 3:01 pm

Mitenkäs se on tämä vuoden alku lähtenyt käyntiin? Ainakin aika hiljaista tuntuu olevan täällä keskustelussa, ovatko kaikki lukinneet sanaisen arkkunsa ihan lopullisesti? Olisi näin kymmenen vuoden tauon jälkeen taas alalle takaisin tunkevana ihan mukava kuulla kollegoista jotakin.

veikko
Site Admin

Re: Uusi vuosi, uudet kujeet?

ViestiKirjoittaja veikko » Ti Tammi 15, 2019 6:13 am

Paljon on keskustelua tuolla Facebookin puolella taksiryhmissä. Itse olen sitä mieltä että jossain vaiheessa ihmiset siirtyvät takaisin keskustelufoorumeihin ja vastaaviin. Valitettavan hiljaiista täällä on ollut.

Helsingin päässä ainakaan lakimuutos ei ole ihan ilman ongelmia mennyt, autoja on paljon ja hinnat ovat painuneet alaspäin ja sitä kautta kaikenlaiset lieveilmiöt. Jokainen alalla oleva varmasti arvaa mitkä nämä liemeilmiöt ovat. Toki tietyissä tilanteissa asiakkaatkin ovat hyötyneet halvemmista hinnoista mutta sanonta, ilmaista lounasta ei ole. Esimerkiksi Yandex taksin hinnat ovat kyllä niin alhaiset että ihmettelen mitä järkeä.
Ex-Helsinki

Uus yrittäjä

ViestiKirjoittaja Uus yrittäjä » Ti Tammi 15, 2019 7:04 am

Täällä keskemmällä Suomea ongelmat eivät ole tainneet ihan noin kärjistyä, toisaalta eipä täällä suurimmissakaan liikepaikoissa ole samalla tavalla asiakkaita kuin siellä metropolialueella. Onhan se tietysti täälläkin havaittavissa, että jokainen pyrkii suurentamaan omaa kakunpalastaan, ja se näkyy ehkä autojen lisääntymisenä liikenteessä varsinkin päiväsaikaan. Se johtaa tietysti siihen, että autoja voi olla liikaakin, jolloin se kakunpalasta taistelu saattaa tuottaa ihan kamalia riitoja pidemmmällä tähtäimellä. Toivottavasti ei kuitenkaan, kun ainakin ennen taksiyhteisö oli täällä sellainen, että kaveria autettiin eikä puukotettu selkään.

veikko
Site Admin

ViestiKirjoittaja veikko » Ti Tammi 15, 2019 9:17 pm

Mä luulen että sitä "kaveria ei ajatella" ilmiö muuttuu kun jokainen kilpailee jokaista vastaa ja työllä pitäisi elää ja sitä kakkua on jakamassa useampi. Ennen oli kumminkin sääntelyllä taattu että taksityö kannattaa, nyt ei.
Ex-Helsinki

Uus yrittäjä

ViestiKirjoittaja Uus yrittäjä » Ke Tammi 16, 2019 6:56 am

Ihmisluonne kun on mikä on, niin skenaariosi on hyvin todennäköinen. Ja siitäkin huolimatta, että kaikki tietävät, että yhteistyöllä pärjättäisiin edes jollain tavalla, riitelemällä ei kukaan pärjää.

Palaa sivulle “Länsi- ja Keski-Suomen sekä Savon keskustelut”