Uudet Volvot S90/V90

Autokeskustelu. Niin taksi kuin muut autoaiheiset keskustelut.
Uuden vuoden alennukset jopa -43%
Kiinalaisen uuden vuoden kunniaksi alennukset jopa 43%
Mariini
Viestit: 151
Liittynyt: Ti Marras 10, 2015 10:10 am

Re: Uudet Volvot S90/V90

ViestiKirjoittaja Mariini » Ke Helmi 22, 2017 7:03 pm

Älä nyt hihojasi polta, alkoi vaikuttamaan vaan samantyyliseltä kun tuolla fb ryhmässä "Ei saa laittaa kuin valmistajan öljyä" / "Ei saa suomesta kuin merkkihuollon kautta, pitää tilata ulkomailta."

Tietoa saa hyvinkin haalittua netistä, maahantuojalta ja huollon ihmisiltä, lohkon materiaalit voi rajata käytettävät öljyt, mutta useimmiten ne on vaan valmistajien hifistelyä voiteluainevalmistajien kanssa, "optimoidaan" tappiin saakka lähinnä päästöjen takia ja lyödään "Volvo recommends Castrol oils" lätkiä ohjekirja täyteen ja asiakkaat ostaa öljynsä huollossa moninkertaisella litrahinnalla "Ettei vaan takuut laukea."
Kankaanpää

redhat
Viestit: 63
Liittynyt: Ke Marras 25, 2015 9:20 pm

Re: Uudet Volvot S90/V90

ViestiKirjoittaja redhat » To Helmi 23, 2017 11:42 am

Älä nyt hihojasi polta, alkoi vaikuttamaan vaan samantyyliseltä kun tuolla fb ryhmässä "Ei saa laittaa kuin valmistajan öljyä" / "Ei saa suomesta kuin merkkihuollon kautta, pitää tilata ulkomailta."
En ole facebookissa ja jos siellä meno on tuollaista, niin en ole ihan heti liittymässäkään.
Tietoa saa hyvinkin haalittua netistä, maahantuojalta ja huollon ihmisiltä, lohkon materiaalit voi rajata käytettävät öljyt, mutta useimmiten ne on vaan valmistajien hifistelyä voiteluainevalmistajien kanssa, "optimoidaan" tappiin saakka lähinnä päästöjen takia ja lyödään "Volvo recommends Castrol oils" lätkiä ohjekirja täyteen ja asiakkaat ostaa öljynsä huollossa moninkertaisella litrahinnalla "Ettei vaan takuut laukea."
Mutta kai sentään viskositeettina on syytä käyttää sitä mitä valmistaja suosittelee? Lisäksi nokiloukkujen aikakaudella on syytä tarkistaa niiden WXYZ-tyyppisten normien täsmääminen, jottei mene tukkoon DPF ennen aikojaan.

Moni vanhemman ja miksei nuoremmankin polven autoilija käyttää jotakin 5W40 öljyä, koska kertoo tietävänsä sen sopivan paremmin juuri hänen autolleen. Mihin tämä vakaa tieto sitten perustuu, niin se on jäänyt ikuiseksi mysteeriksi.

Mariini
Viestit: 151
Liittynyt: Ti Marras 10, 2015 10:10 am

Re: Uudet Volvot S90/V90

ViestiKirjoittaja Mariini » To Helmi 23, 2017 1:12 pm

Viimeks kun katselin tuoteselostetta öljytynnyriä ostaessa niin matalatuhkaisen dpf ja tavallisen dieselmoottoriöljyn tuhkaprosenteissa oli muistaakseni noin 0.06 yksikön ero Kendallilla eli käytännössä ihan mitätön. Puhutaan kuitenkin siitä öljymäärästä, joka pääsee männänrenkaiden ohi sylinteriin ja palaa polttoaineen mukana. Yleensä 0W tavaraa kuuluukin, koska se on niin notkeaa, se on talviolosuhteissa hyvä. Mutta jos autoa pitää lämpimässä niin sillä kylmänotkeudella ei ole niin suurta käytännön arvoa vrt 5W öljyyn, 10W on sitte jo enemmän. Eri asia jos ilman esilämmitystä käynnistelee kylmemmillä paikkakunnilla, silloin kylmänotkeudesta on jo huomattava hyöty kulumisen estämiseen.
Kankaanpää

Mariini
Viestit: 151
Liittynyt: Ti Marras 10, 2015 10:10 am

Re: Uudet Volvot S90/V90

ViestiKirjoittaja Mariini » To Helmi 23, 2017 1:32 pm

Ensimmäinen S80 kulki taipaleensa raskaan kaluston öljyllä ilman dpf luokitusta, se Seinäjoelta ajautui Rovaniemelle saakka ja toinen omistaja edelleenkin vielä ajelee ja joskus soittelee, viime keväänä oli 440tkm huollossa käynyt... Ja alkuperäinen partikkelisuodatin. En tiedä sitten kuinka paljon sen pitäis oikeilla öljyillä kestää... Nyt BMW:llä kun on nämä Euro 6 ja ureat ostin tynnyrin "luokituksenmukaista" kun hintaero oli kaventunut tässä viidessä vuodessa jo suht pieneksi, mutta ei Kendallin jalosteet edelleenkään koneen läpi virtaa huoltovälillä, vaikka välillä menee 33tkm, S80 meni lyhennettyä 20tkm kumpainenkin ja "alkuperäinen notkea" maistui.

Et melkein sanoisin, että ei ole olemassa yhtä ainoaa totuutta.

Mutta mikä on totuus, toista jalostetta saadaan myytyä litrahinnalla jotain ja toista kolme kertaa kalliimmalla... Bulkin tuottaminen ei kannata öljyteollisuudessakaan kuten ei kännyköissäkään. Jos 200€ komponentit saadaan Applen logolla myytyä 900€:lla kun ZTE:nä vain 450€:lla... :roll: Kummallakin kuitenkin soittaa.
Kankaanpää

redhat
Viestit: 63
Liittynyt: Ke Marras 25, 2015 9:20 pm

Re: Uudet Volvot S90/V90

ViestiKirjoittaja redhat » To Helmi 23, 2017 3:57 pm

Et melkein sanoisin, että ei ole olemassa yhtä ainoaa totuutta.

Mutta mikä on totuus, toista jalostetta saadaan myytyä litrahinnalla jotain ja toista kolme kertaa kalliimmalla... Bulkin tuottaminen ei kannata öljyteollisuudessakaan kuten ei kännyköissäkään. Jos 200€ komponentit saadaan Applen logolla myytyä 900€:lla kun ZTE:nä vain 450€:lla... :roll: Kummallakin kuitenkin soittaa.
Sepä se, mutta ainakin minua askarruttaa uuden auton takuu. Sehän on uudella ajamisen parhaita puolia, kun voi olla takuuvarma, ettei tule kustannuksia vaikka koko kone leikkaisi kiinni.

Vääriä öljyjä, enkä tarkoita öljymerkkiä vaan luokituksia käyttämällä antaa mielestäni turhaan tasoitusta autotehtaalle.

Merkkihuollon öljyt ovat aivan törkeän kalliita, mutta sinne voi viedä omat öljyt mukanaan. Kunhan vaan on luokitukset täyttävää ainetta, niin eivät nurkua yhtään. Olen toiminut niin jo pitkään. Yleensä tilaan isomman satsin saksalaisista nettikaupoista tai joskus olen ostanut suomalaisista puuiloistakin.

Takuuajan jälkeen on sitten se ja sama mitä käyttää. Jos tuntee itse olevansa parempi luokittaja, niin siitä vaan.

Mariini
Viestit: 151
Liittynyt: Ti Marras 10, 2015 10:10 am

Re: Uudet Volvot S90/V90

ViestiKirjoittaja Mariini » To Helmi 23, 2017 4:25 pm

Helpoimmalla toki pääsee kun noudattaa niitä valmistajan luokituksia, ainakin jos pysyy samassa merkissä pitkään jolloin ei öljylaadut juurikaan vaihdu, omalla kohdalla oli Mersun ajalta yleispätevää raskaan kaluston öljyä, jota tilattiin vielä jatkeeksi toinenkin tynnyri, sama tavara pyörii kaikissa henkilö- ja kuorma-autossa sekä traktoreissa, kun tynnyrin pohja alkoi häämöttää ja autonvaihto tehty niin ei viitsiny yhtä pönttöä enempää ostella pikkumitalla vaan tilasin tutulta voiteluainemyyjältä sitä mitä BMW etiketiltään kaipaa ja samaa oon syöttäny taas muillekin. Uskaltaisin kyllä väittää, että jos huoltovälistä varmuudeksi niistäis pois niin pyöris vaikka maatalouden universal tavaralla, ei kiinni leikkaisi näillä olosuhteilla ja kuormituksilla, mutta... Ehkä kokeilenkin joskus.

Suosittelen, kuten sinäkin, viemään omat tavarat. Säästö on auton välillä todella iso, eikä tarvitse kikkailla(kaan) kaikkia soveltuvia öljyluokkia saa merkeistä riippumatta. Samaa tavaraa ne varaosamyyjät myy, niissä ei tosin ole vaikkapa sitä "merkkiä" jarrupalan kyljessä, mutta samalta tehtaalta tulee TRW:nä joita niissä originaalipaketeissakin on. Just kävin akun hakemassa varastoon, R.J kauppasi samaa Vartan AGM:ää varovaisesti OEM osana, (taitavat tuntea jo...) ;) hyvä kun puolet tuosta marmorin hinnasta maksoi kun Osasetilta osti... :roll: Ja siltikin osamyyjälle jää kate, ei toki iso, mutta kannattava.

Helppoahan se toki on, viedä huoltoon ja antaa avaimet ja myöhemmin maksaa lasku pois kun ottaa avaimet. Mutta paljon turhaa työtä tehtäväksi siihenkin summaan tuli taas matkaan.

e: Mitä tulee 90-sarjaan, edelleenkin tulee luettua vrcf palstaa ja käsitykselle "Älä sotkeudu uunituoreeseen, merkistä riippumatta" on saanut lisää vahvistusta. Hieno ja erottuva auto ja CC olis kuin nyrkki, ei tarvitsisi pelätä puskuria ja öljypohjaa koko ajan... Mutta en vetäisi nimeä tilauskirjaan ennen heinäkuuta, että sais 2018 mallin... S90 tuosta olis silloin reilu vuosi. Melkoisia jekkuja on vaivoina...

Tarkennan myös, että en myöskään G30:ä menisi ehdointahdoin ostamaan ennen syksyä. Mieluusti vasta loppukesästä 2018, että tuotantovuosia takana kaksi.
Kankaanpää

Palkkionmetsästäjä
Viestit: 167
Liittynyt: La Marras 28, 2015 1:58 am

Re: Uudet Volvot S90/V90

ViestiKirjoittaja Palkkionmetsästäjä » La Maalis 25, 2017 10:26 pm

V-70 vm-15 kansiremontti tehtiin nesteenkulutuksen vuoksi, kansipahvin uusinta lopetti nestesyönnin, remontti meni 1/3 maksettavaksi myyjäliike, minä, ja maahntuoja, tehdas ei ota kantaa eikä osaa... :evil:
Öljynsyöntiä on nyt tutkittu, uudesta asti lisätty öljyä, uutena 10.000 km:llä n. 1-1.5 litraa, eli 30.000 öljynvaihtovälillä lisätty uutta öljyä n. 4-4.5 litraa.
Öljynsyönti alkoi lisääntymään 100.000 km jälkeen, nyt ajettu 228.000 km ja pitää lisätä 1000 km ajon jälkeen 1 litra... :shock:
Auton ensimmäinen öljynvaihto lipsahti 35.000 km kohdalle(kun merkkiliikkeen aikaa öljynvaihtoon sai odotella 1.5 viikkoa), joten maahantuojan takuu ei kuulemma ota vastuuta koneen öljynsyönnistä, vaikka myöntävät että öljynvaihtoväleillä lisätty öljy "saattaa" pidentää öljynvaihtoväliä... :lol:
Paska mikä paska...Sanokaa mun sanoneen että volvolla on 8-) ongelmaa näiden nelipyttyisten koneiden kanssa.
Voi Vi##U...


Palaa sivulle “Autokeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija