Miten loppuun ajatte renkaat ?

Autokeskustelu. Niin taksi kuin muut autoaiheiset keskustelut.
Uuden vuoden alennukset jopa -43%
Kiinalaisen uuden vuoden kunniaksi alennukset jopa 43%
johelin

Miten loppuun ajatte renkaat ?

ViestiKirjoittaja johelin » Su Joulu 18, 2016 7:23 pm

Missä tulee raja vastaan renkaan kulutuspinnassa ja nastojen kunnossa ?
Asemapaikka: Hki

jenkula

Re: Miten loppuun ajatte renkaat ?

ViestiKirjoittaja jenkula » Su Joulu 18, 2016 7:49 pm

Nastat irronu tai katkennu ajat sitte kaikki.Renkaissa ei pysy ilmat sisällä enää.Pomo raaski vihdoin ostaa uudet renkaat.Pyyhkijänsulat on oma juttunsa..

johelin

ViestiKirjoittaja johelin » Ma Joulu 19, 2016 8:08 am

Ajelin joskus kanssa autolla, jonka renkaaseen piti lisäillä ilmaa muutaman kerran vuorossa. Luulisi, että tilalle voisi vaihtaa jonkun ehjän renkaan vaikka tilapäisesti, mutta kun ei.

Viime vuonna tuurasin autolla, jonka mamukuski oli kieltäytynyt ajamasta huonojen renkaiden takia. Niissä sitten mitään vikaa löytynyt, ehkä nastat vähän huvenneet. Rajoitukset taitaa olla sen verran alhaisia, että jos alla on jotakin etäisesti autonrengasta muistuttavaa, se riittää.
Asemapaikka: Hki

veikko
Site Admin

ViestiKirjoittaja veikko » Su Tammi 15, 2017 10:38 am

Mitäs se laki sanoo noista nastarenkaista, oliko se että nyt 30% nastoista piti löytyä ja kulutuspintaa tietenkin.
Ex-Helsinki

elreino

ViestiKirjoittaja elreino » Su Tammi 15, 2017 4:27 pm

Mulla kesä sekä talvirenkaat on Continental merkkiset, ihan tyytyväinen olen ollut. Kesä renkaat tuli auton mukana kun ostin ja talvikummit(kitkat) ostin rengasmaailmasta. Autolla on nyt ajettu 135tkm ja näyttää talvirengassarja olevan kulutuspinnan osalta puolessa välissä, mutta ajan ne varmaan alkukesästä pois ja ostan sitten uudet renkaat ensi talveksi. Kesärenkaat rupee olee jo ehtoopuolella, kun jo jyristääkin uraisillaa teillä ikävästi, mutta kyllä niilläkin vielä vajaan kesän ajelee. Eipä renkaat paljoa kulu kun ei juuri kuskia käytä ja mun omat ajoliikkeet on tyyliä "rauhalliset". Saattaa toki olla että vaihdan autoakin ennenkuin meen rengasostoksille, tiedä häntä. Sakkokumeiksi on kuitenkaan ole koskaan renkaita päästänyt, mutta sakkokumeja olen toisinaan joidenkin pirssien alla nähnyt.

savolaiskollega

ViestiKirjoittaja savolaiskollega » Su Tammi 15, 2017 4:58 pm

Mitäs se laki sanoo noista nastarenkaista, oliko se että nyt 30% nastoista piti löytyä ja kulutuspintaa tietenkin.
Taisi olla niin että 25 % on se mitä enempää ei saa vaihdella. Toki nastarenkaissa ei tarvitse olla nastoja ollenkaan, jos ne on kaikki nypitty pois.

Palaa sivulle “Autokeskustelu”