Auton huolto itse

Autokeskustelu. Niin taksi kuin muut autoaiheiset keskustelut.
Uuden vuoden alennukset jopa -43%
Kiinalaisen uuden vuoden kunniaksi alennukset jopa 43%
johelin

Auton huolto itse

ViestiKirjoittaja johelin » Ti Huhti 12, 2016 6:55 pm

Miten paljon takuunalaista autoa saa huoltaa itse ?
PItääkö varaosien olla auton valmistajalta vai kelpaako mikä vain ?

Renkaanvaihdon yhteydessä huomasin, että etujarrupalat ovat melkein finaalissa. Huolto löytyi puolentoista viikon päähän. Palat osaisin itsekin vaihtaa siinä kuin ammattilainen.
Asemapaikka: Hki

elreino

Re: Auton huolto itse

ViestiKirjoittaja elreino » Ke Huhti 13, 2016 5:34 am

Kyllä jarrupalat voit itse vaihtaa. Itsekin aikanaan vaihtelin paloja automaatti Sonataan kun siinä niitä tuppasi menemään. Nykyiseen peliin ajattelin vaihtaa myös itse näin"lamaaika" kun on. Saa äkkiä säästettyä 200e kun ostaa esim Valeon palat ja tekee duunit itse. Käsittämättömiä hintoja nimittäin merkkiliikkeet ottaa palojen vaihdosta mikä kestää vajaan tunnin. Samalla saa itse tsekattua levyjen kunnon eikä aina tartte olla huoltoneuvojan tiedon armoilla.

johelin

ViestiKirjoittaja johelin » To Huhti 21, 2016 5:34 pm

Palojen vaihto kustansi eteen ja taakse 270 e sis. alv. Katselin motonetistä, että osat olisi kustantanut 80-100 euroa riippuen vaihtaako asennussarjan myös. En tiedä, onko paljon vai vähän, mutta olisi tuosta saanut itse vaihtaen varmaan jonkunlaisen tuntipalkan. Nykyään kun ei läheskään joka päivälle ole sopivaa vuoroa tarjolla.

veikko
Site Admin

ViestiKirjoittaja veikko » Ti Touko 31, 2016 8:29 pm

Vanhemmilla autoilla voi huoletta käyttää noita pienempiä korjaamoja ilman pelkoa takuun menemisestä. Valinnan varaa löytyy ja kilpailu on kovaa ja hinnat ovat ihan kohtuullisia.

Tai sitten jos pieni mainostus väliin, noista auto jerryn mainoksia klikkaamalla voi kysyä tarjouksen huoltoon ilman sitoutumista.
Ex-Helsinki

johelin

ViestiKirjoittaja johelin » Ke Maalis 01, 2017 1:05 pm

Palat vaihdoin eteen ja taakse. Alun ihmettelyn jälkeen sujui aika nopeasti, eniten päänvaivaa tuotti sähköinen käsijarru takana. Sekin selvisi netin avulla, tosin 9V:n paristo ei riittänyt siirtämään käsijarrua. Käytin sitten 12V:n akkulaturia ja 3A:n sulaketta välissä, ettei moottori kärvähdä.

viirai

ViestiKirjoittaja viirai » La Maalis 04, 2017 7:59 am

Vanhemmilla autoilla voi huoletta käyttää noita pienempiä korjaamoja ilman pelkoa takuun menemisestä. Valinnan varaa löytyy ja kilpailu on kovaa ja hinnat ovat ihan kohtuullisia.

Tai sitten jos pieni mainostus väliin, noista auto jerryn mainoksia klikkaamalla voi kysyä tarjouksen huoltoon ilman sitoutumista.

Suuri osa autoilijoista tuntee huonosti oikeutensa autohuollossa.

Julkaistu: 28.4.2014 17:06 Lasse Kerkelä HS
Suuri osa suomalaisautoilijoista tuntee huonosti oikeutensa autohuollossa.
Tuoreen kyselytutkimuksen mukaan noin joka kolmas autoilija luulee virheellisesti, että auton määräaikaishuolto tulee suorittaa valtuutetussa merkkihuollossa, jotta autonvalmistajan antama takuu säilyy. Naiset luulevat näin hieman useammin kuin miehet ja nuoret useammin kuin vanhemmat.
Yli kolmannes autoilijoista kokee, että joko autokauppias tai merkkihuolto on kertonut takuun säilyvän vain, jos auto huolletaan valtuutetussa merkkiliikkeessä. EU:n asetuksen mukaan auton omistaja saa kuitenkin vapaasti päättää, missä huollattaa autonsa ilman takuun raukeamista.
Lisäksi 45 prosenttia autoilijoista luulee, että huollossa on käytettävä automerkin omia varaosia takuun säilymiseksi. EU:n asetuksen mukaan takuu ei raukea, vaikka varaosina käyttää muita kuin autonvalmistajan osia, kunhan varaosa täyttää valmistajan laatukriteerit.
Tutkimuksen on teettänyt Teknisen kaupan ja palveluiden yhdistys. Tutkimukseen vastasi huhtikuussa 1 044 suomalaista, joista 97 prosentilla oli oma auto ja kolmella prosentilla työsuhdeauto. Kyselyaineisto koottiin tutkimusyhtiö Cint Oy:n nettipaneelissa.

viirai

ViestiKirjoittaja viirai » La Maalis 04, 2017 8:05 am

Miten paljon takuunalaista autoa saa huoltaa itse ?
PItääkö varaosien olla auton valmistajalta vai kelpaako mikä vain ?

Renkaanvaihdon yhteydessä huomasin, että etujarrupalat ovat melkein finaalissa. Huolto löytyi puolentoista viikon päähän. Palat osaisin itsekin vaihtaa siinä kuin ammattilainen.

Julkaistu: 28.4.2014 17:06 Lasse Kerkelä HS
45 prosenttia autoilijoista luulee, että huollossa on käytettävä automerkin omia varaosia takuun säilymiseksi. EU:n asetuksen mukaan takuu ei raukea, vaikka varaosina käyttää muita kuin autonvalmistajan osia, kunhan varaosa täyttää valmistajan laatukriteerit.

Palaa sivulle “Autokeskustelu”