Maxi Caddy/Tourneo Connect autoilijat

Autokeskustelu. Niin taksi kuin muut autoaiheiset keskustelut.
Uuden vuoden alennukset jopa -43%
Kiinalaisen uuden vuoden kunniaksi alennukset jopa 43%
Tuhnu
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Marras 17, 2015 9:33 pm

Maxi Caddy/Tourneo Connect autoilijat

ViestiKirjoittaja Tuhnu » Ke Huhti 06, 2016 11:21 pm

Seuraavaa lupakierrosta pohtien kaipailisin Maxi Caddylla tai Tourneo Connectilla operoivien autoilijoiden tai kuskien mielipiteitä ja kokemuksia tämän kokoluokan pirsseistä.

Nämähän on sellaisia kompromisseja joilla pitäis voida ajaa kaikki muut keikat paitsi yli kuuden matkustajan kyydit, ja vielä menestyksekkäästi. Onko kompromissi jonka pitäisi sopia lähes kaikkeen itse asiassa vaihtoehto joka ei ole oikein hyvä mihinkään?

- Miten paarit saadaan kyytiin?
- Miten aikuiset ihmiset nousevat kahdelle taaimmaiselle istuimelle? (takaovesta vai sivuovesta) onko sujuvaa?
- Minkä varustelufirman ratkaisut toimivat parhaiten?
- Loiva luiska vai jyrkempi luiska sähköliinoilla?

Kaikki info arvokasta.

Tänks

mikkopoika
Viestit: 131
Liittynyt: Ti Marras 17, 2015 11:55 pm

Re: Maxi Caddy/Tourneo Connect autoilijat

ViestiKirjoittaja mikkopoika » Pe Huhti 08, 2016 6:48 am

Esteetön auto vai ihan peruskori? Peruskorin takapenkki on lapsille ja veemäinen ottaa aina pois jos pitää paarikeikalle lähteä, takana istuu polvet koukussa jos on normi korinen auto. Paarikuljetuksiin pitää kääntää myös takapenkin toinne puolisko.
Kokemuksia 4v 340 tkm caddyllä (tamlans korityö, esteetön auto)
Takimmainen penkkirivi on atleeteille aikuisille, ei mummoille/kankealiikkeisille. Takapenkille kankealiikkeisen meno on hankalaa kapean oviaukon ja yllättävän korkean kynnyksen vuoksi. Samoin jos pätkäjalkainen menee etupenkille niin se on vähän temppuilua koska kynnys on leveä ja jos ei jalka nouse nin sitten mennään miten mennään autoon, avustaa pitää yleensä nilkasta nostamalla tms.
Mulla oli kääntöpenkit, kallit ja eivät todellakaan hankkineet ostohintaa takaisin. Nyt jos pitäsi ottaa esteetön niin nuo jäisi pois suosiolla ja auto olisi 4+pyörätuolipaikka ihan suosiolla.
Liukuovi manuaalina on perseestä, jäykkä avata sisältä ja saa käsittelysikaa viikonloppuna. Saa sähkölle mutta maksaa...

Itsellä oli paareille mutterisovitteet rampissa. Paarien kiskot ruuveilla kiinni ramppiin ja paarit kiinni kiskoihin. Siinä pysyi vaikka olisi auton kipannut ympäri.

Äänieristys caddyssä ei ole edes vitsi kun sitä eristystä ei ole, joka puolelta tulee rengasääniä, huminaa, kuminoita... joko rahaa kiinni bitumointiin ja korivilloitukseen äänimailman minimoiseksi tai kunnon kuulosuojaimet päähän. Koritehtaat myy "äänieristepakettia", voit ihan kuvitella miksi se on noissa "heittomerkeissä"...... carsport laittaa bitumia ja villaa ihan vakiona, tamlans ei laita (ellei ole muuttanut työtapaa). Ainakaan mulla ei ovissa ollut kuin sellainen reiu A4 kokoinen suikale ja sekin volkkarin laittamana...
Itsehän sitä eniten kuuntelee auton ääniä....

Lämmitysteho on aika kehno etenkin pakkasilla, taakse ei tule lämpöä mistään kun sinne ei ole kanavia, joko sähkölämppäri joka toimii vain kun auto on käynnissä tai ilmawebasto joka maksaa mutta pitää auton lämpimänä vaikka ei ole auto käynnissä (vaatii isompaa akkua sitten)

Tuollaisen auton tekeminen oikeasti toimivaksi tulee melkein yhtä kalliiksi kuin invan tekeminen, volsu autona ei ole halpa ja sitä mukaa kun karsii varusteita niin joko kärsii asiakasmukavuus tai oma työympäristö

Mondeon tilalle ollaan suunniteltu esteetöntä connectia, tästä ei ole kokemusta mutta caddystä kyllä on ja jos ei ole meno muuttunut niin toden näköisesti pysytään sinisessä ovaalissa, tosin siinäkin on varmasti omat juttunsa..
Siinä alkuun jotain pientä...
--Pankin ja Verottajan nöyrä orja--
Asemapaikat: Äänekoski/Suolahti

johelin
Viestit: 235
Liittynyt: To Marras 19, 2015 3:57 am

Re: Maxi Caddy/Tourneo Connect autoilijat

ViestiKirjoittaja johelin » La Huhti 09, 2016 7:27 am

Aina kun VW Caddylla on joutunut töihin, tulee jossain vaiheessa mieleen, että kaikenlaisia helistimiä sitä pitää ajella. Mielellään siis joku muu, ettei nypi kalusto niin paljon.
Asemapaikka: Hki

Tuhnu
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Marras 17, 2015 9:33 pm

Re: Maxi Caddy/Tourneo Connect autoilijat

ViestiKirjoittaja Tuhnu » La Huhti 09, 2016 10:10 am

Esteetön auto vai ihan peruskori? Peruskorin takapenkki on lapsille ja veemäinen ottaa aina pois jos pitää paarikeikalle lähteä, takana istuu polvet koukussa jos on normi korinen auto. Paarikuljetuksiin pitää kääntää myös takapenkin toinne puolisko.
Kokemuksia 4v 340 tkm caddyllä (tamlans korityö, esteetön auto)
Takimmainen penkkirivi on atleeteille aikuisille, ei mummoille/kankealiikkeisille. Takapenkille kankealiikkeisen meno on hankalaa kapean oviaukon ja yllättävän korkean kynnyksen vuoksi. Samoin jos pätkäjalkainen menee etupenkille niin se on vähän temppuilua koska kynnys on leveä ja jos ei jalka nouse nin sitten mennään miten mennään autoon, avustaa pitää yleensä nilkasta nostamalla tms.
Mulla oli kääntöpenkit, kallit ja eivät todellakaan hankkineet ostohintaa takaisin. Nyt jos pitäsi ottaa esteetön niin nuo jäisi pois suosiolla ja auto olisi 4+pyörätuolipaikka ihan suosiolla.
Liukuovi manuaalina on perseestä, jäykkä avata sisältä ja saa käsittelysikaa viikonloppuna. Saa sähkölle mutta maksaa...

Itsellä oli paareille mutterisovitteet rampissa. Paarien kiskot ruuveilla kiinni ramppiin ja paarit kiinni kiskoihin. Siinä pysyi vaikka olisi auton kipannut ympäri.

Äänieristys caddyssä ei ole edes vitsi kun sitä eristystä ei ole, joka puolelta tulee rengasääniä, huminaa, kuminoita... joko rahaa kiinni bitumointiin ja korivilloitukseen äänimailman minimoiseksi tai kunnon kuulosuojaimet päähän. Koritehtaat myy "äänieristepakettia", voit ihan kuvitella miksi se on noissa "heittomerkeissä"...... carsport laittaa bitumia ja villaa ihan vakiona, tamlans ei laita (ellei ole muuttanut työtapaa). Ainakaan mulla ei ovissa ollut kuin sellainen reiu A4 kokoinen suikale ja sekin volkkarin laittamana...
Itsehän sitä eniten kuuntelee auton ääniä....

Lämmitysteho on aika kehno etenkin pakkasilla, taakse ei tule lämpöä mistään kun sinne ei ole kanavia, joko sähkölämppäri joka toimii vain kun auto on käynnissä tai ilmawebasto joka maksaa mutta pitää auton lämpimänä vaikka ei ole auto käynnissä (vaatii isompaa akkua sitten)

Tuollaisen auton tekeminen oikeasti toimivaksi tulee melkein yhtä kalliiksi kuin invan tekeminen, volsu autona ei ole halpa ja sitä mukaa kun karsii varusteita niin joko kärsii asiakasmukavuus tai oma työympäristö

Mondeon tilalle ollaan suunniteltu esteetöntä connectia, tästä ei ole kokemusta mutta caddystä kyllä on ja jos ei ole meno muuttunut niin toden näköisesti pysytään sinisessä ovaalissa, tosin siinäkin on varmasti omat juttunsa..
Siinä alkuun jotain pientä...
Meille tuli juuri paikkakunnalle Tourneo Connect Tamlansin varustelulla. En ole ajanu metriäkään mutta kyydissä istuin. Takaosan sivuilla olevat istuimet vaikuttaa turhakkeilta koska korkea kynnys hankaloittaa merkittävästi autoon nousemista. Meillä sairaat ja vanhukset muodostaa niin merkittävän osan liikevaihdosta että sellaisilla lisäistuimilla mihin heillä ei ole asiaa, ei ole oikein mitää tekoa.

Hankaluus on Fordin mallistossa juurikin se että Tourneo sellaisilla varusteilla jotka tekee ajosta siedettävää, on samassa hintaluokassa kuin Transit Custom vai mikä se pienempi transu nyt onkaan. Itse asiassa, Carsportin hinnastossa varustelu Tourneoon ja Transittiin on lähes samanhintainen, Transitissa on sitten istuimien sijoittelulle eri vaihtoehtoja joilla on omat hintansa. Ja hissi sitten on oma ostoksensa.

Autoilija jolle Tourneo tuli, operoi aikaisemmin isommalla inva-transitilla ja ensimmäiset kommentit tourneosta oli että "tienestit ennallaan, kulut reilusti pienemmät". Jolloinka ainakin allekirjoittaneen reaktio on että miksi sijoittaa 20 kiloa enemmän jos sillä ei saa enempää liikevaihtoa ja juoksevien kulujen vuoksi katekin on alhaisempi.

Se on tietysti sekä varustelufirmojen että autokauppiaan etu, että valinta on hankala kun hintaero pykälää suurempaa on pieni. Sitten kun asiakas päätyy ottamaan sen isomman, niin myyjän on helpompi pumpata siihen ne ryöstöhinnoitellut lisävarusteet ja hups, lopputulemassa hintaero ei sitten olekkaan enää niin "pieni".

mikkopoika
Viestit: 131
Liittynyt: Ti Marras 17, 2015 11:55 pm

Re: Maxi Caddy/Tourneo Connect autoilijat

ViestiKirjoittaja mikkopoika » Su Huhti 10, 2016 10:28 am

Meillä ainakin meni toisin päin, caddy kävi pieneksi. Toki tuo painottui enempi viikonlopuihin mutta isolle oli tilausta niin sellaiseen päädyin.
Lisäksi täällä tuntuu kela suosivan isoja autoja ennakoissa, koittavat pakata tuplana pyörätuolit autoon, caddyn kanssa kävi valitettavan monesti siten että koko keikka peruuntui kun ei mahtunut 2x tuolia autoon.
Eipä tuo kovin iso ero ole ollut caddyn ja customin osalta, polttoainessa noin 150€/kk ja vakuutukset jonkun kympin.
Ajomukavuudessa rakennettu custom pesi caddyn noin 100-0, etenkin ero äänimaailmassa oli valtava...
--Pankin ja Verottajan nöyrä orja--
Asemapaikat: Äänekoski/Suolahti

Tuhnu
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Marras 17, 2015 9:33 pm

Re: Maxi Caddy/Tourneo Connect autoilijat

ViestiKirjoittaja Tuhnu » Su Huhti 10, 2016 5:50 pm

Meillä ainakin meni toisin päin, caddy kävi pieneksi. Toki tuo painottui enempi viikonlopuihin mutta isolle oli tilausta niin sellaiseen päädyin.
Lisäksi täällä tuntuu kela suosivan isoja autoja ennakoissa, koittavat pakata tuplana pyörätuolit autoon, caddyn kanssa kävi valitettavan monesti siten että koko keikka peruuntui kun ei mahtunut 2x tuolia autoon.
Eipä tuo kovin iso ero ole ollut caddyn ja customin osalta, polttoainessa noin 150€/kk ja vakuutukset jonkun kympin.
Ajomukavuudessa rakennettu custom pesi caddyn noin 100-0, etenkin ero äänimaailmassa oli valtava...
Olen ollut siinä uskossa että customiin ei saa kahta tuolia. Meidän kylässä on yks sellainen mutta esteettömäksi rekisteröity.

mikkopoika
Viestit: 131
Liittynyt: Ti Marras 17, 2015 11:55 pm

Re: Maxi Caddy/Tourneo Connect autoilijat

ViestiKirjoittaja mikkopoika » Su Huhti 10, 2016 9:17 pm

Kyllä menee 2 tuolia, tosin ei ne saa kyllä olla sitten mitään ylipitkiä leposohvia. Mulla oli ja on myös seuraavassakin takana kaikki 4 taittuvia istuimia joten leveyttä on. Tosin kyllä kuski sanoi että on se aika napakka paketti kun on 2 tuolia mutta mahtuu.
--Pankin ja Verottajan nöyrä orja--
Asemapaikat: Äänekoski/Suolahti






Palaa sivulle “Autokeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija