Reittivalinnat

Helsinki ja lähialueet.
Uuden vuoden alennukset jopa -43%
Kiinalaisen uuden vuoden kunniaksi alennukset jopa 43%
turan kuski
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Marras 17, 2015 9:34 am

Re: Reittivalinnat

ViestiKirjoittaja turan kuski » Ti Joulu 15, 2015 5:21 pm

Joku kuukausi sitten oli kyyti Ruoholahdesta kentälle ja haettiin yksi henkilö vielä tehtaankadun varrelta, olin todella hämmästynyt miten hyvin veti sitä kautta. (pohjoisranta-sörnäisten rantatie-mäkelä)
Tätä reittiä minäkin oon ajellu, täytyy testata toi ylhäällä mainittu meklu-topelius-mansku kanssa. Muutaman kerran erehtynyt hesari-sture ja hesari-vauhtitie variaatioihin ja aina menee matkaan jotain kolmen vartin ja tunnin väliltä…

OP Pohjolaan konttorista sen verran, että kustaankadulta kannattaa ajaa teollisuuskatua vasuriin/länteen ja heti oikealle päijänteentielle ja siitä OP:n parkkipaikkaa siirtolohkareelle saakka. Mielestäni järkevämpää käydä sitten vaikka jalan huhuilemassa pankkiiri kyytiin, kuin odottaa teollisuuskatua itään päin valoissa U-käännöstä.

elreino
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Marras 17, 2015 8:03 pm

Re: Reittivalinnat

ViestiKirjoittaja elreino » Ti Joulu 15, 2015 8:55 pm

joskus kun topelius on näyttänyt todella tukkoselta olen vetänyt haartmanin kautta pihlajatielle josta kuusitien kautta takas manskulle, skulannut ne kerrat kun tarvinnut ihan ok.

Eri reittivaihtoehtoja kuten varmaan turan huomasikin on yleensä jokunen kappale....niistä pitää vaan sitten tehdä arvio olemassa olevan tiedon perusteella ja toivoa parasta =)

Pihlajatiellä vissiin "läpiajokielto", joka tekee reitti valinnasta ehkäpä hieman kyseenalaisen. Ilman pokaaa mäkin ajelen " läpiajokielto" katujen läpi, mutta poka päällä en vaan kehtaa vaikka se olisikin edullisin valinta. Eri asia jos asiakas niin erikseen pyytää.

noppeli
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Marras 09, 2015 9:46 pm

Re: Reittivalinnat

ViestiKirjoittaja noppeli » Ke Joulu 16, 2015 8:05 am

joskus kun topelius on näyttänyt todella tukkoselta olen vetänyt haartmanin kautta pihlajatielle josta kuusitien kautta takas manskulle, skulannut ne kerrat kun tarvinnut ihan ok.

Eri reittivaihtoehtoja kuten varmaan turan huomasikin on yleensä jokunen kappale....niistä pitää vaan sitten tehdä arvio olemassa olevan tiedon perusteella ja toivoa parasta =)

Pihlajatiellä vissiin "läpiajokielto", joka tekee reitti valinnasta ehkäpä hieman kyseenalaisen. Ilman pokaaa mäkin ajelen " läpiajokielto" katujen läpi, mutta poka päällä en vaan kehtaa vaikka se olisikin edullisin valinta. Eri asia jos asiakas niin erikseen pyytää.
jos joku katuosuus seisoo parinsadan metrin matkalta ja "tiedän" sen olevan poikkeuksellista niin teen vaikka laittoman u-käännöksen kunhan en muuta liikennettä vaaranna jos tiedän että saatavilla on helppo kiertotie ongelmakohdan ympäri. Yksi isoimpia mysteerejä mielestäni suomalaisessa liikenteessä on aina ollut turha pönöttäminen ja vaihtoehtojen käytttämättä jättäminen...vaikka tietäisikin hiukan sääntöjen rikkomista.
Esimerkkinä männä talvella oli espoossa finnoontien ja nöykkiönkadun risteyksessä kolari tukkien käytännössä liikenteen latokasken suuntaan. Tulin olarista päin ja jo viimeistään pisantien kohdilla tajusi että jotain on vialla. reittivalinnaksi malminhaka-malminmäenkaari-malminmäentie-malminlaakso josta takasin finnoontielle toteamaan onnettomuus....syy jonoon oli että ihmiset eivät kyenneet luovimaan ja ohittamaan kolaripaikkaa mm kevyenliikenteenväylää pitkin ja sitten ajamaan lehtikaskentien kautta minne ikinä sieltä olisivat jatkaneetkin...koska ajo kevyenliikeenteenväylällä kielletty/koska lehtikaskentiellä ei saa ajaa muut kun taksit/bussit, kolaripaikan ohitus vaati n.25m ajoa ns pyörätietä pitkin.

Pasi L. Anasema
Viestit: 61
Liittynyt: Ma Marras 09, 2015 9:45 pm

Re: Reittivalinnat

ViestiKirjoittaja Pasi L. Anasema » Ke Joulu 16, 2015 5:38 pm

Otetaan vähän takaisin koskien länsipasilaa. Toinen kaista suljettu jo ennen siltaa (pohjoiseen) ja aiheuttaa aikamoiset ruuhkat. Ei tietoa kauanko kestää, mutta kannattaa välttää toistaiseksi.
Hellsinki

maati
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Marras 16, 2015 12:13 am

Re: Reittivalinnat

ViestiKirjoittaja maati » La Joulu 19, 2015 11:24 pm

Joku kuukausi sitten oli kyyti Ruoholahdesta kentälle ja haettiin yksi henkilö vielä tehtaankadun varrelta, olin todella hämmästynyt miten hyvin veti sitä kautta. (pohjoisranta-sörnäisten rantatie-mäkelä)
Ajan aina tätä reittiä, jos lähtö on Bulevardin eteläpuolelta.

gedu
Viestit: 8
Liittynyt: Su Marras 29, 2015 1:57 pm

Re: Reittivalinnat

ViestiKirjoittaja gedu » Ke Joulu 23, 2015 7:46 pm

Pihlajatie - Kuusitie - Mansku Haartmannin kautta on sitten riskivalinta, siellä on läpiajokielto kaikille...

Eikä se Haartmanninkatu siinä kolmen ja viiden välillä ole herkkua Meikun ja Tukholman kadun välillä.

Samoin uusi Meikun parkkiluola Meilahdentieltä Paciuksenkadulle aiheuttaa nykyisin jänniä tilanteita.

Pasi L. Anasema
Viestit: 61
Liittynyt: Ma Marras 09, 2015 9:45 pm

Re: Reittivalinnat

ViestiKirjoittaja Pasi L. Anasema » Su Joulu 27, 2015 12:16 am

Pihlajatie - Kuusitie - Mansku Haartmannin kautta on sitten riskivalinta, siellä on läpiajokielto kaikille...
Läpiajokielto joo, mutta ihan mahdoton valvoa. Tai ei nyt mahdoton, mutta vaatii aivan liian paljon resursseja hyötyyn nähden.
Hellsinki

veikko
Site Admin
Viestit: 759
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 5:51 am

Re: Reittivalinnat

ViestiKirjoittaja veikko » Ti Helmi 16, 2016 8:23 am

Kehällä alkaa remontit... Voi olla aika via doloroosaa ruuhka-aikaan siellä ajelu.
Ex-Helsinki

veikko
Site Admin
Viestit: 759
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 5:51 am

Re: Reittivalinnat

ViestiKirjoittaja veikko » Su Maalis 13, 2016 2:26 pm

...jäävät jäljelle vähän liikennetietojen mukaan...
...jos ei tietoa minkään sortin onnettomuuksista itse ajaisin...
Ton lisäksi sitten on tukku muita variaatiota joita voi vaidella liikennetilanteen mukaan... tän hetkisen liikennekuvan mukaan kuitenkin hylkäisisin myös lähellekkään pasilaa viittaavat reitit....
Millä tavalla te ylläpidätte "tilannekuvaa" liikennetilanteesta? Onko käytössä jokin ohjelmisto, laitteisto, nettisivusto tms.? Vai (paikallis)radio? Jonkin julkisen karttapalvelun liikennetiedot? Omat havainnot (tuolla näkyy jonoja)? Kaverin kertoma (siellä oli ruuhkaista)? Taksivälityksen dataviestit? Vai miten tuo tilannekuva muodostuu?
Google Maps on mielestäni hyvä. Sehän mittaa puhelimien nopeutta ja sen mukaan näyttää miten hyvin tie vetää.
Ex-Helsinki

veikko
Site Admin
Viestit: 759
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 5:51 am

Re: Reittivalinnat

ViestiKirjoittaja veikko » Su Maalis 13, 2016 2:30 pm

Kehällä alkaa remontit... Voi olla aika via doloroosaa ruuhka-aikaan siellä ajelu.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkel ... at-ruuhkat

Kehä I:n remontti alkaa – Taksikuskit neuvovat: "Näin vältät ruuhkat"
964818.jpg
Huhtikuussa alkava remontti vaikuttaa eniten Kehä 1:llä Hämeenlinnanväylästä Espoon suuntaan, mutta tulee ruuhkauttaman kehätien pidemmältä matkalta. Kuva: Liikennevirasto
964818.jpg (71.35 KiB) Katsottu 2520 kertaa
Kehä I:n suurremontti alkaa ensi kuussa. Kysyimme ammattiautoilijoilta, taksikuskeilta, reittivinkkejä, kuinka selvitä arjessa Kehän sekoittavasta työmaasta.
Kehä I:n puolitoista vuotta kestävä remontti alkaa ensi kuussa. Remontilla on eniten vaikutusta Kannelmäestä Espoon suuntaan – ja toisinpäin – suuntautuvaan liikenteeseen.

Miten selvitä päivittäisistä ruuhkista, kun kolme siltaa korjataan, yksi puretaan, tilalle rakennetaan uusi, nopeudet alenevat ja molempiin suuntiin on käytössä kaksi kaistaa.

Kysytäänpä neuvoa ammatikseen ratin takana työskenteleviltä eli taksikuskeilta.

Kannelmäen taksitolpalla remontti saa aikaan naurunremakan. Nauru on sarkasmia, kun tieto remontin laajuudesta ja kestosta tavoittavat kuljettajat.

– Voit lähettää tulikivenkatkuisia terveisiä, naurahtaa taksari Risto Karttunen tuleville ruuhkille hankkeesta päättäneiden suuntaan, vaikka sanookin ymmärtävänsä, että remontilla parannetaan tien liikennettä ja turvallisuutta.

– Loppujen lopuksi kiertoreittejä ei pahemmin ole, vakavoituu Kari Vainio, jos matka suuntaa Helsingistä kohti Espoota.

Remontti tulee vaikuttamaan myös koulukyytejä Espoosta Käpylään ajavan Tomi Metsän aamuihin.

– Varsinkin kun on sovittuja kyytejä, aikaa täytyy varata paljon nykyistä enemmän.

Metsän on remontin ajan poikettava normaalilta reitiltä ja kierrettävä Espoosta Helsinkiin esimerkiksi Munkkivuoren ja Pasilan kautta.

Helsingistä Vantaan suuntaan remontilla ei pahemmin pitäisi olla vaikutusta. Kehä 1 jatkuu Kannelmäen kohdalta tukkoisena varmasti pitkälle Itä-Helsinkiin, mutta sehän on arkipäivää jo ilman remonttiakin.

– Kyllähän kanssa-autoilijat oppivat samat reitit kuin mitä me ryhdymme ajamaan ja oikaisemaan. Se aiheuttaa sitten ruuhkan myös niille reiteille, Metsä toteaa.

Kehä I:n suurremontti on puhuttanut taksiautoilijoita, vahvistaa Suomen Taksiliiton toinen varapuheenjohtaja, espoolainen Kai Andersson.

– Kyllä se pohdintaa ja keskustelua on herättänyt. Espoolaisille Kehä I on äärimmäisen tärkeä. Sitä kautta pyörii myös taksibisnes lentomatkustajista. Taksit joutuvat ilman muuta lähteä etsimään vaihtoehtoisia reittejä kentälle.

Vaihtoehtoiset reitit riippuvat siitä, mistäpäin Espoota muun muassa lentokentälle on menossa.

– Jos lähdetään vähänkään Espoon keskuksen suunnasta, niin kyllä se Kehä III on. Otaniemen–Tapiolan suunnasta on hankala tulla, koska vaihtoehtoisia reittejä ei ole. Sitten on Myyrmäki–Martinlaakso–Ylästö, mutta reitti on hyvin mutkainen.

Työmaalla tulee olemaan vaikutuksia myös Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien liikenteeseen.

Remontti alkoi jo viime viikolla puiden kaatamisella Espoon rajan ja Vihdintien liittymän välillä lisäkaistojen ja meluvallien rakentamista varten.

– Ruuhkat tulevat olemaan pidempikestoisia, liikenne tulee jonoutumaan ja pysähtely olemaan säännöllistä, päivittäistä, varoittaa Liikenneviraston projektipäällikkö Jarmo Nirhamo.

Nopeusrajoitus remonttiosuudella alennetaan 60:een kilometriin tunnissa.

Poliisin liikenneturvallisuuskeskuksen johtaja, ylikomisario Dennis Pasterstein ennustaa, että onnettomuudet jo nyt onnettomuuksille riskialttiilla tiellä tulevat kasvamaan remontin aikana entisestään.

– Tie tulee ruuhkautumaan ja peräänajot lisääntymään. Ely-keskusten valvojien tulee olla tarkkana, että tilapäiset liikenneratkaisut on tehty sen mukaan kuin on sovittu. Tietyöt ovat tunnetusti vaaranpaikkoja varsinkin kun liikennemäärät ovat näin isoja.

Liikenteeseen vaikuttavat työt alkavat huhtikuussa.

– Urakoitsija ei ole osannut sanoa tarkkaa päivämäärää, sillä osa töistä vaatii asfaltointeja ja ajoratamerkintöjä, eikä niitä voi tehdä, jos on lunta, Nirhamo jatkaa.

Liikenteen sujuvoittamiseen tähtäävää remontti toteutetaan kerralla kuntoon -taktiikalla.

– Parempi tehdä kerralla kuntoon. Kokonaishaitta on silloin paljon pienempi kuin että muutokset olisi tehty yksi kerralla.

Myös Liikennevirastolla on vinkkinsä arjesta selviytymiseen remontin aikana.

– Kannattaa pyrkiä välttämään ruuhkaisimpia hetkiä ja miettimään vaihtoehtoisia kulkutapoja. Elokuussa käynnistyvä Länsimetro helpottaa ja tuo ainakin lisää vaihtoehtoja liikkumiseen.

Pahimmat ruuhka-ajat ovat arkisin kello 6–9 ja iltapäivisin kello 15–18.

Liikennevirasto pitää asukkaille infotilaisuuden Kehä 1:n remontista torstaina 17.3. kello 17–18.30 Kannelmäen kauppakeskus Kaaressa ja kello 19–20 kauppakeskus Ristikossa Konalassa.

19 miljoonaan remontti

Remontti liikenteen osalta alkaa ensi kuussa ja päättyy heinäkuussa 2017.
Hämeenlinnänväylän ja Vihdintien neljästä sillasta kolme korjataan.
Hämeenlinnväylän pohjoinen silta puretaan ja tilalle rakennetaan uusi.
Kevyen liikenteen liikkumista parannetaan.
Vihdintieltä Espoon rajalle rakennetaan lisäkaistat molempiin suuntiin.
Meluntorjuntaa lisätään, bussipysäkkejä uusitaan.
Vuoteen 2030 mennessä liikenne on kasvanut 100 000 ajoneuvosta 122 000:een vuorokaudessa.
Remontti maksaa 19 miljoonaa euroa.
Maksajina toimivat Helsingin kaupunki ja valtio.
Ex-Helsinki


Palaa sivulle “Uudenmaan keskustelut”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija