HTD:n ihanat dataviestit

Helsinki ja lähialueet.
Uuden vuoden alennukset jopa -43%
Kiinalaisen uuden vuoden kunniaksi alennukset jopa 43%
Pasi L. Anasema
Viestit: 61
Liittynyt: Ma Marras 09, 2015 9:45 pm

Re: HTD:n ihanat dataviestit

ViestiKirjoittaja Pasi L. Anasema » Ma Helmi 22, 2016 8:30 am

Ma 22.2. Ryhmät 9 ja 21 saavat aloittaa jo klo 6.00.

Ja tämä tieto on ilmeisesti elintärkeä vielä klo 7.59. :o :evil:
Hellsinki

johelin
Viestit: 235
Liittynyt: To Marras 19, 2015 3:57 am

Re: HTD:n ihanat dataviestit

ViestiKirjoittaja johelin » Su Maalis 27, 2016 9:53 pm

----------
26.03.16 00:18
Ruoholahden taksiasemalla ärhennellyt herra pyytää kuljettajalta pahoittelut.
------------

Onko tämä siis anteeksipyyntö vai vaatimus anteeksipyynnöstä ?
Asemapaikka: Hki

johelin
Viestit: 235
Liittynyt: To Marras 19, 2015 3:57 am

Re: HTD:n ihanat dataviestit

ViestiKirjoittaja johelin » Ma Maalis 28, 2016 7:06 pm

Autopäässä data voi näyttää vuorollisen auton vuorottomaksi, mutta keikat tulevat kyllä vuorollisille.

En muista tällaista bugia aiemmin olleen ?
Asemapaikka: Hki

TheDevilHimself
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Marras 16, 2015 12:26 am

Re: HTD:n ihanat dataviestit

ViestiKirjoittaja TheDevilHimself » Pe Huhti 01, 2016 4:13 pm

Kuva
Ihan perusjuttuja olisi miettiä kirjoittamansa läpi ennen kuin painaa enter, varsinkin jos viesti menee sadoille vastaanottajille tai enemmänkin. Tapahtuuko tämä nyt vai kohta vai tunnin kuluttua...?


Saatiin sitten se tarkka ajankohtakin lopulta:
Kuva

Edellinen enemmän keskusta koskien, seuraava taasen ¨järjestelmää¨:

Takaisin datalle ei päässyt painamalla id+tx.
Takaisin ei päässyt edes lopettamalla vuoro ja aloittamalla uusi...

Kenen helvetti idea ylipäänsä on
tehdä huoltoja arkena kello 16:15??!!


Meni yksi pitkästä aikaa parhaista omista päivävuoroistani
perseelleen viimeisen 1½ tunnin osalta. Kiitti ###usti!

cabbie
Viestit: 5
Liittynyt: To Marras 19, 2015 11:55 pm

Re: HTD:n ihanat dataviestit

ViestiKirjoittaja cabbie » Pe Huhti 01, 2016 7:25 pm

Näköjään HTD jatkaa vuodesta toiseen täysin käsittämätöntä toimintaansa datapäivitysten ajoittamisen suhteen. Ei voi valitettavasti, kun nauraa samalla säälien kuljettajia ja autoilijoita tilauskeskuksen toiminnan typeryyksistä.

Aihetta sivuten, mutta HTD:aa lievästi parjaten, kuulin viime viikolla Taksi Helsingin mainoksen Radio City:ltä. Mainoksen kuultuani jäin ihmettelemään, miksei vieläkään ole halua markkinoida Valopilkku- tai edes tekstiviestitilauksia laajalle asiakaskunnalle. Tietysti on ymmärrettävää, että radiomainos ei voi olla hirveän pitkä ilman, että sen markkinointiteho laimenisi merkittävästi. Tästä huolimatta kannattaisi nähdäkseni kuitenkin yrittää markkinoida vaihtoehtoisia tilaustapoja. Taksikeskuksen puhelinpalveluakaan, kun ei voi aina asiakkaan näkökulmasta katsoen pitää ymmärtäväisenä tai kohteliaana.

Charun
Viestit: 77
Liittynyt: To Joulu 24, 2015 9:08 am

Re: HTD:n ihanat dataviestit

ViestiKirjoittaja Charun » Pe Huhti 01, 2016 7:49 pm

Kenen helvetti idea ylipäänsä on
tehdä huoltoja arkena kello 16:15??!!
En tiedä, mutta yökuskina kiitän häntä. :mrgreen:
Pankkien huoltokatkokset yleensä tuppaa olemaan viikonloppuöisin n. 0.00-5.00, jolloin ne kotiinpyrkivät asiakkaan yleensä ovat mitä parhaimmassa mielentilassa ottaakseen informaatiota vastaan ja prosessoidakseen sen käytännön tasolle. :roll:
Esimerkkinä muutamaankin kertaan toistunut skenaario:
*Asiakas istuu autoon*
Minä; "Hyvää iltaa. Tähän alkuun semmonen ilmoitusluontonen asia, että korttimaksut ei toimi, eli kerro vaan jos on tarvetta, niin kurvataan automaatin kautta matkalla"
Asiakas; "Kyllä mulla käteistä on. Aja vaan osoitteeseen X"
Perillä:
A; "Ai miten niin kortti ei kelpaa?! Kyllä nykypäivänä pitää kortin käydä joka paikassa!! Eihän kellään ole käteistä mukana! Oisit nyt ees etukäteen ilmottanu, niin ois ajettu automaatin kautta! Eihän täällä niitä ole X-XX-kilometrin säteellä! Enkä kyllä varmasti maksa mitään ekstraa siitä lenkistä!"
:roll:

Noikin voisi ehkä ajoittaa esim. Su-Ma, tai Ma-Ti väliselle yölle..?
Näköjään HTD jatkaa vuodesta toiseen täysin käsittämätöntä toimintaansa datapäivitysten ajoittamisen suhteen. Ei voi valitettavasti, kun nauraa samalla säälien kuljettajia ja autoilijoita tilauskeskuksen toiminnan typeryyksistä.

Aihetta sivuten, mutta HTD:aa lievästi parjaten, kuulin viime viikolla Taksi Helsingin mainoksen Radio City:ltä. Mainoksen kuultuani jäin ihmettelemään, miksei vieläkään ole halua markkinoida Valopilkku- tai edes tekstiviestitilauksia laajalle asiakaskunnalle. Tietysti on ymmärrettävää, että radiomainos ei voi olla hirveän pitkä ilman, että sen markkinointiteho laimenisi merkittävästi. Tästä huolimatta kannattaisi nähdäkseni kuitenkin yrittää markkinoida vaihtoehtoisia tilaustapoja. Taksikeskuksen puhelinpalveluakaan, kun ei voi aina asiakkaan näkökulmasta katsoen pitää ymmärtäväisenä tai kohteliaana.
Oisko sillä jotain tekemistä sen kanssa, että HTD:ltä jää melkonen siivu tuloja saamatta, jos kaikki asiakkaat siirtyy em. tilausmuotoihin?
Joka tapauksessa ko. tilaustapojen markkinointi on käsittämättömän huonosti toteutettu; asiakkaiden kanssa kun tulee puhetta esim. valopilkusta, niin yli 90% ei ole koskaan kuullutkaan ja loputkin on kuullut toiselta kuskilta, tai tutultaan. :roll:
Asemapaikka: Helsinki

xerox
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Marras 24, 2015 8:33 pm

Re: HTD:n ihanat dataviestit

ViestiKirjoittaja xerox » La Huhti 02, 2016 12:24 am

Takaisin datalle ei päässyt painamalla id+tx.
Takaisin ei päässyt edes lopettamalla vuoro ja aloittamalla uusi...

Kenen helvetti idea ylipäänsä on
tehdä huoltoja arkena kello 16:15??!!

Meni yksi pitkästä aikaa parhaista omista päivävuoroistani
perseelleen viimeisen 1½ tunnin osalta. Kiitti ###usti!


Kun tuli tehtyä 13v työura tuolla it-alan puolella, sekä ihan ymmärrän sen bisneksenkin päälle, niin voin ihan kaikella rakkaudella komppaa mielipidettä. Sen HTD:n suurin ongelma on juuri siinä, että se ei sit kuitenkaan vastaa taloudellisesti mistään omasta toiminnastaan.

Päätin itse lopettaa etuajas vuoron kun näin ko. kohelluksen, tuli sit kuitenkin otettua keikka tallin vierestä kaivariin just tuota ennen, kauniit ajatukset et homma olis pulkas kun oon perillä. Totuus oli tolpat täys autoja ja toimimaton ajovälitys..

Kuskeille itketään kun ne ei viitti venttaa jossain puhelintilauksessa kohteessa ikuisuutta, kuskilinjaan ei ole herranvuonna 2016 saatu niinkin tarpeetonta toimintoa kuin jonotus yms.

Poikkeuksiakin toki on, onneksi useinkin siinä hyvässä. Toisaalta se urpo mieshenkilö joka päätti näsäviisaasti itselleni tiedottaa, että jos tilaukses ei näy numeroo, niin ei se sit kyl näy heilkään. Ai, anteeksi et soitin, mut ehkis sit osaat kirjoittaa ettei asiakasta tavoitettu ja upeaa päivänjatkoo sit vaan sinnekin. Huvikseenhan mä yksinäisyyttäni sinne soittelenkin..

Pasi L. Anasema
Viestit: 61
Liittynyt: Ma Marras 09, 2015 9:45 pm

Re: HTD:n ihanat dataviestit

ViestiKirjoittaja Pasi L. Anasema » La Huhti 02, 2016 8:40 am

Suurin ongelma taitaa olla se että HTDn ohjelmistot on ajalta ennen kivikautta. Aina kun sitä muokkaa niin jostain toisesta kohdasta hajoaa.
Elossa on suunnilleen yksi henkilö joka enää osaa tehdä ylipäätänsä mitään ja hänkin on muutama kuukausi vaille satavuotias. Koko päivän näpyteltyään parannuksia yhden etusormen taktiikalla ilmoittaa kello 16 että työaika loppu ny. Ja sitten päivitetään.

Tämä tuli ihan ensimmäiseksi mieleen. :mrgreen:
Hellsinki

cabbie
Viestit: 5
Liittynyt: To Marras 19, 2015 11:55 pm

Re: HTD:n ihanat dataviestit

ViestiKirjoittaja cabbie » La Huhti 02, 2016 10:05 am

Charunille: Niin, totta tulojahan Htd:ltä jäisi kyllä varmaankin saamatta, mikäli vaihtoehtoisia tilaustapoja (tekstiviesti-/Valopilkkutilaus) alettaisiin käyttää selvästi nykyistä laajemmin. Itsekin mietin sitä, että ääriskenaariossahan suurin osa siirtyisi tulevaisuudessa näihin em. tilausmuotoihin, joilloin myös taksikeskuksen henkilökunnan työt olisivat uhattuna. Olen itse sitä mieltä, että kyllä Htd:n on kehityttävä nimenomaan asiakkaan näkökulmasta katsottuna, koskee kehittyminen sitten tilaustapoja tai jotain ihan muuta asiaa, mikäli haluavat olla mukana järjestämässä palveluita myös tulevaisuudessa. Kilpailun intensiteetti mitä luultavammin kasvaa tulevina vuosina.

Yleisellä tasolla jotenkin vaan Htd:n toiminta ja teot ovat ristiriitaisia siinä mielessä, että aina taksilain muutosehdotuksien yms. edessä kehutaan, kuinka innovatiivisia ollaan. Totuudessa innovatiivisuutta saattaa esiintyä jossain määrin, mutta sitä ei kyllä ainakaan osata/haluta tuoda kuluttajien tietoon sitten mitenkään. Tekstiviestitilauskin on varmaan lähes 15v vanha idea eikä siitä vieläkään moni ole edes kuullut :o

Varmasti tuo Htd:n käyttämän tilausvälitysjärjestelmän ikä vaikuttaa sen bugeihin yms. ongelmiin, kun aina vaan päivitetään vanhan päälle uutta. Tiedä sitten milloin DDS:n järjestelmä tulee vaihdettavaksi uuteen. Laitteet ovat nykymittapuun mukaan suorastaan hävyttömän hintaisia, jos mietitään niiden laatua/moderniutta. Suoraa sanoen taksin data- ja mittarivarusteet voisivat olla huomattavasti nykyistä modernimpeja ja esim. taksamittari olisi kiva saada auton sisäpeiliin, jos sellainen ominaisuus autossa on. Tällöin välttyisi koko taksamittarin asennukselta. Maksupäätteeksikin riittäisi huomattavasti kevyemmät laitteet, jos ei olisi olemassa kaiken maailman matkapalvelu-, kaupunki- ja kela-ajoja vaadittuine kortteineen yms. No, näiden kysymysten kohdalla vaikuttavat tietysti nykyinen taksilaki eikä itse Htd.

xerox
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Marras 24, 2015 8:33 pm

Re: HTD:n ihanat dataviestit

ViestiKirjoittaja xerox » Su Huhti 03, 2016 11:39 pm

Oletteko nähneet Kovasella ilmaisia tilauksia? Miksi sms-tilaus maksaa LT/HTD?

Kaikelle löytyy kyllä hyviä syitä, siitä voidaan olla montaa mieltä kenen pitäisi maksaa ja mistäkin.

Vuonna 2016 voisi olla oikeudenmukaista, että esimerkiksi tilauksesta ilman puhelinnumeroa voisi vaikkapa kieltäytyä. Jos sitä kännykkää ei löydy, niin sitten varmaan siihen 4% asiakkaista löytyy mahdollisesti toinenkin kuljettaja... mut se lähiräkälän tilaus ilman detaljeja kun on yhtä arvokas kun se missä on yhteystiedot ja kotiosoite.

Huom. laatusopimuksen hengessä, niin tilausvälitys voisi kenties kantaa vastuunsa niissä jullikoiden välittämisissä. Jokaisesta välitykseen ilmoitetusta jullikasta pieni hyvitys sitten autoilijalle?


Palaa sivulle “Uudenmaan keskustelut”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija