Kehä 1 remontti 2016

Helsinki ja lähialueet.
Uuden vuoden alennukset jopa -43%
Kiinalaisen uuden vuoden kunniaksi alennukset jopa 43%
johelin
Viestit: 235
Liittynyt: To Marras 19, 2015 3:57 am

Kehä 1 remontti 2016

ViestiKirjoittaja johelin » Ma Maalis 28, 2016 8:25 pm

Tiistai-iltana suljetaan pohjoiseen kääntyvä ramppi, kuva selventää paremmin.
Siitä kun ajaa kiertotiestä ohi, niin keikka menee kyllä päin mäntyä.

Kuva
Asemapaikka: Hki

veikko
Site Admin
Viestit: 759
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 5:51 am

Re: Kehä 1 remontti 2016

ViestiKirjoittaja veikko » Ti Maalis 29, 2016 10:26 am

Joo. Voi aiheuttaa aluksi aika paljon hämminkiä kun ajetaan vanhasta muistista. Ruuhkat tulee olemaan varmaan aivan älyttömät.
Ex-Helsinki

TheDevilHimself
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Marras 16, 2015 12:26 am

Re: Kehä 1 remontti 2016

ViestiKirjoittaja TheDevilHimself » Ti Maalis 29, 2016 11:08 am

Tai sitten helpottaa kun ei tulla idästä kahta reittiä...

veikko
Site Admin
Viestit: 759
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 5:51 am

Re: Kehä 1 remontti 2016

ViestiKirjoittaja veikko » Ke Maalis 30, 2016 9:01 am

Kehä ykkösen ramppi Hämeenlinnanväylälle suljetaan noin kello 9 aikoihin
#uutisvahti

http://yle.fi/uutiset/keha_ykkosen_ramp ... in/8775208
Ex-Helsinki

veikko
Site Admin
Viestit: 759
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 5:51 am

Re: Kehä 1 remontti 2016

ViestiKirjoittaja veikko » La Huhti 02, 2016 10:10 pm

Nyt on jokunen päivä menty kehän remonttia. Onko ollut aamuisin jumituksen kehällä aivan eläimellisiä vai onko mennyt jopa odotettua paremmin?
Ex-Helsinki

Pasi L. Anasema
Viestit: 61
Liittynyt: Ma Marras 09, 2015 9:45 pm

Re: Kehä 1 remontti 2016

ViestiKirjoittaja Pasi L. Anasema » Su Huhti 03, 2016 12:22 am

Ei siellä perjantaina ollut muita muutoksia kun tuo rampin sulkeutuminen eli ei juurikaan vaikutusta. Kohtapuolin vasta ruvetaan kaistoja vähentämään.
Hellsinki

noppeli
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Marras 09, 2015 9:46 pm

Re: Kehä 1 remontti 2016

ViestiKirjoittaja noppeli » Su Huhti 03, 2016 4:10 am

itäänpäin mentäessä hämiksen ylittävän sillan yksi kaista poistettu käytöstä....sai lauantai alkuiltapäivästä aikaan pienen ruuhkan, taatusti tulee vaikeuttamaan ip-liikennettä arkisin.

cabbie
Viestit: 5
Liittynyt: To Marras 19, 2015 11:55 pm

Re: Kehä 1 remontti 2016

ViestiKirjoittaja cabbie » Ti Huhti 05, 2016 11:10 am

Taas kerran vähän offtopic:ia, mutta pakko laittaa tänne, kun osui eilisestä Kauppalehdestä silmään ja sivunnee pk-seudun liikenteen kehitysnäkemyksiä. Kyllä pistää vihaksi tämä pk-seudun liikennepolitiikka, kun näillä tyhmääkin typerämmillä liikennepoliittisilla päätöksillä tuhotaan koko kaupunki ja aiheutetaan järjettömiä ruuhkia suhteessa Helsingin kokoon. Eipä taida remontin aiheuttamat Kehä I:n ruuhkat tuntua miltään, jos alla oleva hanke toteutuu.



Bulevardisointi vähentäisi Liikenneviraston mukaan Kehä I:n sisäpuolisten väylien kapasiteetin noin puoleen nykyisestä, kirjoittaa entinen liikenne- ja viestintäministeriön kansliapäällikkö Juhani Korpela Kauppalehden Debatti-sivuilla.


Lukijalta. Helsingin seudun tieverkolla kuljetetaan päivittäin yli 200 000 tonnia tavaraa, neljännes Suomen kaikista kotimaisista tiekuljetustonneista. Kaupan keskusvarastot sijaitsevat Lahdentien varressa ja pääosa kaupan jakelukuljetuksista hoidetaan Helsingin sisääntuloväyliä ja Kehä I:tä myöten. Nyt Helsinki aikoo tukkia sisääntuloväylät muuttamalla ne puistobulevardeiksi, joille Liikennevirasto suosittaa korkeintaan 40 km/h:n nopeusrajoitusta.

Bulevardisointi vähentäisi Liikenneviraston mukaan Kehä I:n sisäpuolisten väylien kapasiteetin noin puoleen nykyisestä. Toinen puoli liikenteestä tuskin siirtyisi laajalti joukkoliikenteeseen. Ainakaan tavaraliikenteelle tämä ei onnistuisi ollenkaan. Seurauksena olisi liikenteen tukkeutuminen, liikenneinfarkti.


Helsingin yleiskaavaehdotuksen tavoitteena on keskustaan suuntautuvan henkilöautoliikenteen voimakas rajoittaminen. Samalla se tekee mahdottomaksi tavaraliikennelogistiikan tehokaan toimimisen. Tämä on liian kallis keino lisätä jalankulkua ja pyöräilyä. Myös Helsinkiin suuntautuva pitkämatkainen bussiliikenne kärsisi liikennejärjestelmän tukkeutumisesta.

Yleiskaavaehdotus perustuu laajaan raideliikenteen rakennusohjelmaan. Espoon kaupunki on jo ajautunut taloudessaan vaikeuksiin arvioitua kalliimmaksi tulleen Länsimetron takia.

Ilmeisesti myös Helsingin talous halutaan ajaa samaan tilaan ylimitoitetuilla raideliikenneinvestoinneilla.

Liikennejärjestelmäajattelua korostanut liikenneministeriö on ollut yllättävän hiljaa. Aikaisemmin ministeriö piti tärkeänä Suomen korkeiden logistiikkakustannusten alentamista ja toimi Helsingin seudun logistiikkakustannusten nousun hillitsemiseksi.

Seudun liikennehankkeista sovittiin ministeriön, YTV:n ja kaupunkien yhteistyönä. Tällöin aivan heppoisin perustein ajetut hankkeet karsiutuivat jo alkuvaiheessa. Myös Malmin lentokentän säilyttämistä pidettiin tärkeänä.


Kirjoittaja Juhani Korpela on entinen liikenne- ja viestintäministeriön kansliapäällikkö.

Lähde: Kauppalehti 4.4.2016 ( http://app.kauppalehti.fi/uutiset/helsi ... x/uusimmat)

TheDevilHimself
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Marras 16, 2015 12:26 am

Re: Kehä 1 remontti 2016

ViestiKirjoittaja TheDevilHimself » Ti Huhti 05, 2016 8:09 pm

Tästä oli wanhalla foorumilla. Eipä siinä mitään, asia on ajankohtainen tietenkin jos
alkavat tosissaan tekemään. Mitään ei kyllä mahdeta. Idealismi ajaa ohi.

cabbie
Viestit: 5
Liittynyt: To Marras 19, 2015 11:55 pm

Re: Kehä 1 remontti 2016

ViestiKirjoittaja cabbie » Ke Huhti 06, 2016 9:57 am

Enpä muista vanhalta foorumilta lukeneeni tästä, mutta hämärästi muistan kyllä jtn tähän liittyvää olleen. No toivotaan, että tämä koko hulluus jää vain idea-asteelle :?


Palaa sivulle “Uudenmaan keskustelut”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa