Kehä 1 remontti 2016

Helsinki ja lähialueet.
Uuden vuoden alennukset jopa -43%
Kiinalaisen uuden vuoden kunniaksi alennukset jopa 43%
kakkosnelonen
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Marras 18, 2015 10:28 pm

Re: Kehä 1 remontti 2016

ViestiKirjoittaja kakkosnelonen » Ke Huhti 06, 2016 2:23 pm

Tästä oli wanhalla foorumilla. Eipä siinä mitään, asia on ajankohtainen tietenkin jos
alkavat tosissaan tekemään. Mitään ei kyllä mahdeta. Idealismi ajaa ohi.
Se on sitten hei hei Helsinki, loppupeleissä sinne ei jää yhtään nettomaksajaa, kunnon Detroittia pukkaa.

Tovi sitten kyydissä isomman firman dirika, tuosta aiheesta, toimitiloista ja rakentamisesta juteltiin. Ei ole Stadilla enää imua toimitilakilpailussa, kun tarjontaa on enemmän kuin riittävästi. Kuulemma vaikka vuokra olisi edes kohtuullinen, neuvottelut tyssää siihen, että henkilöstölle ja vieraille ei riitä parkkitilaa. Helpompi etsiä tilat Keilaniemi-Otaniemi -akselilta tai lentokentän ympäristöstä, varsinkin jälkimmäinen on yhä kysytympi.

veikko
Site Admin
Viestit: 757
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 5:51 am

Re: Kehä 1 remontti 2016

ViestiKirjoittaja veikko » Ke Huhti 06, 2016 4:08 pm

Kyllä. Yrityksen sijainnilla ei ole enään siinä mielessä merkitystä että tilojen pitäisi olla ytimessä. Sillä miten sinne pääsee, parkkitilat yms merkitsevät tänä päivänä paljon.

Noi sisääntuloväylien muuntaminen bulerveidiksi yms shitti ovat täysin mielipuolisia suunnitelmia. Kuinka sekaisin noita ehdottavat voivat olla?
Ex-Helsinki

johelin
Viestit: 235
Liittynyt: To Marras 19, 2015 3:57 am

Re: Kehä 1 remontti 2016

ViestiKirjoittaja johelin » La Huhti 09, 2016 6:46 am

Paljon voisi tehdä kaupunkirakenteen tiivistämiseksi, mitä on tullut katseltua noita väylien varsia. Esim. toimistorakennuksia pääväylien reunoihin kiinni, eikä mitään kymmenien metrien ruohokenttiä siihen väliin. Samalla se toimisi meluaitana. Raskaampi keino olisi kattaminen betonikannella Helsingin päästä lähtien, sekään ei olisi älyttömän kallista. Ja tärkein tietysti säilyisi, eli nykyisen tasoinen väylä keskustaan.
Asemapaikka: Hki

veikko
Site Admin
Viestit: 757
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 5:51 am

Re: Kehä 1 remontti 2016

ViestiKirjoittaja veikko » Ti Tammi 03, 2017 10:59 pm

Konala pätkä onkin ollut jonkun aikaa valmis kehällä ja Leppävaaran suora ja tunneli vetää ihan hyvin ruuhka-aikanakin.
Ex-Helsinki

Pasi L. Anasema
Viestit: 61
Liittynyt: Ma Marras 09, 2015 9:45 pm

Re: Kehä 1 remontti 2016

ViestiKirjoittaja Pasi L. Anasema » Ke Tammi 04, 2017 5:33 pm

Väliaikaista vaan.
Keväämmällä ruuhkat tulee takaisin kun Vihdintien ja Hämeenlinnanväylän ylittävien etelänpuoleisten siltojen korjaus alkaa (itään päin). Nythän tehtiin pohjoisemmat.
Hellsinki

johelin
Viestit: 235
Liittynyt: To Marras 19, 2015 3:57 am

Re: Kehä 1 remontti 2016

ViestiKirjoittaja johelin » Pe Tammi 06, 2017 12:52 pm

Valmistunut näytti olevan kääntyminen suoraan Kehältä Hämeenlinnanväylälle Tampereen suuntaan. Korvaava reittikin kukkakaupan vierestä on vielä käytössä.
Asemapaikka: Hki

veikko
Site Admin
Viestit: 757
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 5:51 am

Re: Kehä 1 remontti 2016

ViestiKirjoittaja veikko » Ma Touko 15, 2017 9:29 am

Ramppeja kiinni huoltotöiden takia.

Kuva
Ex-Helsinki

veikko
Site Admin
Viestit: 757
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 5:51 am

Re: Kehä 1 remontti 2016

ViestiKirjoittaja veikko » Ti Touko 16, 2017 7:54 pm

Ei remontti mutta huoltotöitä. Kehä 1 tunneli kiinni.

http://www.lansivayla.fi/artikkeli/5204 ... 5.facebook
Ex-Helsinki

veikko
Site Admin
Viestit: 757
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 5:51 am

Re: RE: Re: Kehä 1 remontti 2016

ViestiKirjoittaja veikko » Ti Kesä 27, 2017 3:30 am

Taas kerran vähän offtopic:ia, mutta pakko laittaa tänne, kun osui eilisestä Kauppalehdestä silmään ja sivunnee pk-seudun liikenteen kehitysnäkemyksiä. Kyllä pistää vihaksi tämä pk-seudun liikennepolitiikka, kun näillä tyhmääkin typerämmillä liikennepoliittisilla päätöksillä tuhotaan koko kaupunki ja aiheutetaan järjettömiä ruuhkia suhteessa Helsingin kokoon. Eipä taida remontin aiheuttamat Kehä I:n ruuhkat tuntua miltään, jos alla oleva hanke toteutuu.



Bulevardisointi vähentäisi Liikenneviraston mukaan Kehä I:n sisäpuolisten väylien kapasiteetin noin puoleen nykyisestä, kirjoittaa entinen liikenne- ja viestintäministeriön kansliapäällikkö Juhani Korpela Kauppalehden Debatti-sivuilla.


Lukijalta. Helsingin seudun tieverkolla kuljetetaan päivittäin yli 200 000 tonnia tavaraa, neljännes Suomen kaikista kotimaisista tiekuljetustonneista. Kaupan keskusvarastot sijaitsevat Lahdentien varressa ja pääosa kaupan jakelukuljetuksista hoidetaan Helsingin sisääntuloväyliä ja Kehä I:tä myöten. Nyt Helsinki aikoo tukkia sisääntuloväylät muuttamalla ne puistobulevardeiksi, joille Liikennevirasto suosittaa korkeintaan 40 km/h:n nopeusrajoitusta.

Bulevardisointi vähentäisi Liikenneviraston mukaan Kehä I:n sisäpuolisten väylien kapasiteetin noin puoleen nykyisestä. Toinen puoli liikenteestä tuskin siirtyisi laajalti joukkoliikenteeseen. Ainakaan tavaraliikenteelle tämä ei onnistuisi ollenkaan. Seurauksena olisi liikenteen tukkeutuminen, liikenneinfarkti.


Helsingin yleiskaavaehdotuksen tavoitteena on keskustaan suuntautuvan henkilöautoliikenteen voimakas rajoittaminen. Samalla se tekee mahdottomaksi tavaraliikennelogistiikan tehokaan toimimisen. Tämä on liian kallis keino lisätä jalankulkua ja pyöräilyä. Myös Helsinkiin suuntautuva pitkämatkainen bussiliikenne kärsisi liikennejärjestelmän tukkeutumisesta.

Yleiskaavaehdotus perustuu laajaan raideliikenteen rakennusohjelmaan. Espoon kaupunki on jo ajautunut taloudessaan vaikeuksiin arvioitua kalliimmaksi tulleen Länsimetron takia.

Ilmeisesti myös Helsingin talous halutaan ajaa samaan tilaan ylimitoitetuilla raideliikenneinvestoinneilla.

Liikennejärjestelmäajattelua korostanut liikenneministeriö on ollut yllättävän hiljaa. Aikaisemmin ministeriö piti tärkeänä Suomen korkeiden logistiikkakustannusten alentamista ja toimi Helsingin seudun logistiikkakustannusten nousun hillitsemiseksi.

Seudun liikennehankkeista sovittiin ministeriön, YTV:n ja kaupunkien yhteistyönä. Tällöin aivan heppoisin perustein ajetut hankkeet karsiutuivat jo alkuvaiheessa. Myös Malmin lentokentän säilyttämistä pidettiin tärkeänä.


Kirjoittaja Juhani Korpela on entinen liikenne- ja viestintäministeriön kansliapäällikkö.

Lähde: Kauppalehti 4.4.2016 ( http://app.kauppalehti.fi/uutiset/helsi ... x/uusimmat)
Tämä sekoilu idea muuttaa sisääntuloväylät kaupunki bulevardeiksi taitaa elää horrosta, ja hyvä niin. En ole ainakaan huomannut että tästä olisi keskusteltu julkisuudessa.
Ex-Helsinki

veikko
Site Admin
Viestit: 757
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 5:51 am

Re: Kehä 1 remontti 2016

ViestiKirjoittaja veikko » Ma Joulu 03, 2018 3:40 pm

KHO tyrmäsi helsingin kaupungin miespuoliset suunnitelmat kaupunkibulevardeista.
Ex-Helsinki


Palaa sivulle “Uudenmaan keskustelut”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija