Autoilijaksi vai ei?

Ei paikkakuntiin sidottu taksikeskustelu.
Uuden vuoden alennukset jopa -43%
Kiinalaisen uuden vuoden kunniaksi alennukset jopa 43%
Saabnisti

Autoilijaksi vai ei?

ViestiKirjoittaja Saabnisti » Ma Loka 22, 2018 9:27 am

Mietin että jos sitä laittaisi oman luvan. Niin nuo kaikki kovasti arvostamani ahkerat maahanmuuttajakolleegatkin on tehneet.

Niin sanokaas autoilijat mitä kaikkea tässä laskelmassa on korjattavaa ja mitä siitä on unohtunut kokonaan..

Tulot:
80.000€ alv0 vuodessa 50tkm ajomäärällä (pelkkiä öitä itse ajaen) (tulee helpohkosti jos tietää mitä tekee, tämän vuoden kassa omalta osaltani tulee olemaan n. 90000€ alv0 ja juoksu nyt hinnankorotusten myötä on n. 1,90€/km ja tuntimäärä on siedettävä)

Menot:
Autoksi 3v vanha 200tkm rullattu karvalakki-E200CDI Aut. joka siis kokemusteni mukaan kestää vielä 2v/100tkm ammattikäyttöä aivan hyvin ilman että mitään hirveän kallista hajoaa. Noita saa 25000 eurolla esim: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/9817257 ja jos kaksi vuotta pitää niin arvonalenema on n. 8000€ eli 4000€/vuosi

Dieseliä tuollainen imi omassa käytössä n. 7,5l/100km, 50tkm vuoteen ja 1,30€/l = 4900€/vuosi

Aluetaksin kuukausimaksu ilman hinnanpoljentakelavälitystä viimeisten tietojeni mukaan 3600€/vuosi

Vakuutuksiin 0% bonuksilla 4000€/vuosi

Yhdet kesä- ja yhdet talvirenkaat vuodessa, rengaskoko on hintava joten lasketaan 1200€/vuosi

Ajoneuvovero 700€/vuosi

Huoltoihin tonni ja lisäremontteihin kolme, kaikenlaista osaan tehdä itsekin = 4000€/vuosi

Pankille, kirjanpitäjälle ja korttimaksujen välitykseen 2000€/vuosi

Oma talli löytyy jossa pestä, mutta aina ei viitsi muuta kuin ajaa koneeseen eli pesuihin 1000€/vuosi

YEL-maksua 5000€/vuosi

Kaikenlaiseen pikkusälään 1500€/vuosi

Menot yhteensä 31900€/vuosi

Tulot-menot=48100€ josta verottaja vie 11100€ eli nettovoitto olisi 37000€/vuosi.

Tämän vuoden tulot kuskina ajaen asiallisella provikalla n. 31000€ netto.

Eli jäisi 6000€ lapaseen enemmän vuodessa ja työmatka olisi 0km. Toimenkuva pysyisi samana känniapinoiden kuskaamisena kuin ennenkin, lisättynä paperitöillä ja auton siivoamisella.

Penniäkään ei tarvitsisi ottaa velkaa ja säästöön jää vielä ylimääräistäkin ettei tarvitse pelkkiä kynsiä syödä, jos vaihdelaatikko räjähtää tai itse joutuu kuukaudeksi lasareettiin,

30000€ sijoitetulle pääomalle siis tuotto renkinä oloon verrattuna 6000€/vuosi eli 20%.

Sitten jos ala menee aivan pilalle (mihin en enää usko kun ei mikään ole muuttunut nytkään) niin mersu takaisin kauppaan ja itse oikeisiin töihin..

Edit: uusien alalle tuloa suunnittelevien ei kannata haaveilla tuollaisista kassoista, minä olen ammattilainen ja osaan metsästää keikkaa, te ette osaa ja lisäksi te hölmöilette ja kolaroitte. Eikä teidän päänne kestä yövalvomista ja vittuilevia asiakkaita ja uhkailevia narkkeja.
Asemapaikka: Tanpere
Taksismi on sairaus.

jenkula

Re: Autoilijaksi vai ei?

ViestiKirjoittaja jenkula » Ma Loka 22, 2018 3:23 pm

Muuhun en ota kantaa,mutta välitykseen pääsee kuka vaan ja heti?

Saabnisti

Re: Autoilijaksi vai ei?

ViestiKirjoittaja Saabnisti » Ma Loka 22, 2018 10:29 pm

Niin se näyttäisi olevan. Tosin vaatimuksena on onneksi euro6 moottori eli rautatieasemalla päivystävää vm. -03 chevroletia ei oteta välitykseen :D
Asemapaikka: Tanpere
Taksismi on sairaus.

Palaa sivulle “Yleinen taksikeskustelu”