Sakkoputki: huonoa tuuria vai mitä ihmettä?

Muut kuin taksiaiheiset kekustelut.
Uuden vuoden alennukset jopa -43%
Kiinalaisen uuden vuoden kunniaksi alennukset jopa 43%
johelin

Re: Sakkoputki: huonoa tuuria vai mitä ihmettä?

ViestiKirjoittaja johelin » To Joulu 08, 2016 7:35 am

SImppeliähän olisi kaikkien kannalta, jos kamerasakko pistettäisiin suoraan auton omistajalle. Tämä saisi sitten maksella tai yrittää periä joltain sakkosummaa. Eniten mua risoo 3kpl vuodessa/4 kpl 2 vuodessä- sääntö, sitä pitäisi päivittää kameravalvonnan myötä vaikka lukemiin 5-7.
Asemapaikka: Hki

TheDevilHimself

ViestiKirjoittaja TheDevilHimself » To Joulu 08, 2016 6:28 pm

Olikos se nyt Tirehtööri joka oli tätä kokeillut onnistuneesti ?

Auto on rekisteröity ammattiliikenteeseen.

Ensin kai pitäisi olla joku, jota sakottaa. Jos ei myönnä, niin lähtisivätkö ajamaan rikesakkoa oikeuteen asti ?

Miten se voi ulosottoon mennä, jos ei ole tiedossa syyllistä ?
Otin maakunnassa kameratolpasta osumaa keväällä. Rekka lähti edestä ja nopeusrajoitus laski siinä... ja silleen.
No itse asiassa mulle tuli postia useampikin kuori joita en aukaissut. Olin sen verran vittumaisella päällä.
Eli aivan tarkoituksella päätin katsoa mitä seuraa.

Otin sitten toisen osuman loppukesästä, taas maakunnassa. Hetken huomio väärään suuntaan ja 60-kyltti vain oikealla...
Tulivat vielä yllättävän nopeasti nuo sakkolaput kun on tottunut että puolen vuoden kuluttua vasta muistutuksen lähettävät
ja ensimmäiseenkin kestää. Homma nopeutunut. Vasta muutama viikko sitten aukaisin ja oli siellä joku ¨tunnustan ajaneeni¨-lappu,
en lukenut tarkemmin. Ei kiinnostanut aiemmin eikä kiinnosta vieläkään.

Yhden maksoin viime kuussa, 140€, toisen vei vouti veronpalautuksista ja juuri tunti sitten kun tulin kotiin oli OP-pankin kuori (jonka pankin kanssa mulla ei ole affäärejä) kuori odottamassa 200€ palautuksen kanssa, liikamaksua suoritettu, ilmeisesti mun toimesta. Siltikin tuli jokunen aika sitten 140€ lasku jonka olin jo ollut maksavinani...?

Eli mulla ei nyt ole hajua minkä olen maksanut, minkä vei vouti ja minkä palautti keisari ja vieläkö pitäisi kerran suorittaa 140€ ja mikä tuo 200€ palautus on kun en sellaista ole suorittanut. Kun ei kiinnosta. En mä tätä konfliktia ole syventämässä kun häviän kuitenkin, kunhan kattelin.

Edit. Joo taisin itse laittaa jossain vaiheessa 200€ maksuun ja nyt kai vouti vei veronpalautuksista ja nyt palauttaa ja kai tuossa on sitten vielä yksi 140€ pystyssä.

veikko
Site Admin

ViestiKirjoittaja veikko » To Joulu 08, 2016 8:30 pm

Siviiliautossa perustellaan varmaankin sillä jos on omistaja, oletetaan että se ajaa sitä vain.

Tämä on ihan mutua, se voi olla Johelin että tuosta tulee ns. Haku päälle jos ei reagoi noihin poliisin kirjeisiin. Tuskin aktiivisesti etsivät mutta jos PTR-viranomainen sattuisi katsomaan paperit niin voi olla että kyyditys tulee kuulusteluihin tutkijan luokse putkan kautta. Esimerkiksi poliisi katsoo paperit yöllä, haku päällä ja siitä putkaan odottamaan kunnes tutkija on töissä.

Itse en ottaisi riskiä tuollaisen asian kanssa. Tirehtööri on jättänyt reagoimatta kirjeisiin ja niiden tulo loppui jossain vaiheessa. Se ei tarkoita sitä että asia unohtuisi poliisilta.
Ex-Helsinki

johelin

ViestiKirjoittaja johelin » To Joulu 08, 2016 11:55 pm

Ainahan sakkoon vaaditaan syyllisyyden myöntäminen, oli mikä auto tahansa kyseessä. Viimeksi kun omalla autolla ajoin kameraan, piti vielä erikseen käydä tunnistamassa laitoksella oma kuvansa. Se, että kirje tulee omistajan nimellä, ei vielä tarkoita mitään.

Paperiratsiaan en ole törmännyt vuosiin. Puhaltaahan saa aika usein.

veikko
Site Admin

ViestiKirjoittaja veikko » Pe Joulu 09, 2016 12:48 am

https://www.poliisi.fi/liikenneturvalli ... nevalvonta

"Enintään 20 km:n ylinopeuksista määrättävä rikesakko voidaan lähettää kuljettajaa selvittämättä auton rekisteriin merkitylle omistajalle, haltijalle tai tilapäiselle käyttäjälle tavallisella kirjeellä. Rikesakon saanut voi vastustaa rikesakkoa ilmoittamalla asiasta tekopaikan poliisille 30 päivän kuluessa siitä kun hänen on katsottava saaneen asiasta tiedon. Rikesakon saanut voi myös maksaa rikesakon, vaikka ei ole itse syyllistynytkään rikkomukseen. Tällöin rikkomus kuitenkin merkitään ajokorttirekisteriin asianomaisen henkilön rikkomukseksi ja otetaan huomioon harkittaessa ajokieltoon määräämistä toistuvien liikennerikkomusten johdosta."

En tarkoittanut että varsinaisia paperiratsioita pidetättäisiin vaan esimerkiksi tilannetta että poliisi pysäyttää vaikka ylinopeuden takia ja tarkistaa ajo-oikeuden ja siinä samalla rutiiniomaisesti tarkistaa kuljettajan haut. Tai jos vaikkapa lähtee lomamatkalle EU:n ulkopuolellle, rajavartija tarkistaa (tai kone lukemalla passin tiedot) henkilön mahdolliset haut. Toki myönnän sen että jos liikenteessä ajelee ns. normaalisti ja ei reissaile niin aika pieni todennäköisyys se on että joutuisi kyseisesten toimenpiteiden kohteiksi ja pitkään saakin olla "haku perässä".

Suomessa on muistaakseni jakuvasti n. 20 000 henkilöä jolla on jonkinasteinen etsintäkuulutus eli "haku" perässä. Tossa luvussa on kaikki mahdollinen, mm. kutsuntoja pakoilevista lähtien.
Ex-Helsinki

veikko
Site Admin

ViestiKirjoittaja veikko » Pe Joulu 09, 2016 12:49 am

Itse sain kamera-autosta sakot muistaakseni vuonna 2010 kun olin omalla autolla liiktenteessä. Sakko oli rikesakko ja se tuli kotia ja asia oli sillä selvä kun sen maksoi (ja samalla myönsi syyllisyyden). Oliko sulla rike- vai päiväsakkoasia kun jouduit tunnistamaan itsesi laitoksella?
Ex-Helsinki

johelin

ViestiKirjoittaja johelin » Pe Joulu 09, 2016 1:20 am

Tiedossa on, ettei tästä voittajana selvitä, jos systeemi haluaisi näyttää voimansa, mutta kiusa se on pienikin.

Itse tein 100 euron maksamattomasta asiakkaasta rikosilmoituksen, renki pienemmästä summasta. Molemmat päättyivät tutkinnan keskeytykseen. En näe syytä, miksi joku 170 euron rikesakko etenisi yhtään pitemmälle. Kai noillakin joku vanhenemisaika on ?

Viimeisin omalla autolla saatu on useamman vuoden takaa, silloin oli muistaakseni 100/80, olisiko mennyt rikesakolla ?

Lomamatkoja ei ole suunnitteilla, kun ei ole rahaakaan. Virossa kävin hakemassa lastin viinaa omalla autolla, eikä siinä ainakaan mitään kyselty. Tullin ovella on muuten useamman sorttista kameraa, joten kai ne halutessaan saisi selville, kuka siitä ajaa.

Palaa sivulle “Muut aiheet”